Close
  • Начало
  • За нас
  • Сфери
  • Блог
  • Контакти
  • EN
  • BG
kgk_logo_dark_red
  • Начало
  • За нас
  • Сфери
  • Блог
  • Контакти
  • EN
  • BG

kgk_logo_dark_red
  • Начало
  • За нас
  • Сфери
  • Блог
  • Контакти
  • EN
  • BG

Промени в трудовото законодателство

dev
април 8, 2024
Блог

Промени в трудовото законодателство, въведени със Закона за изменение и допълнение на Кодекса на труда (обн. ДВ, бр. 27 от 29 март 2024 г.)

В „Държавен вестник“, бр. 27 от 29 март 2024 г. е обнародван Закона за изменение и допълнение на Кодекса на труда (ЗИД на КТ).

Основният фокус в законодателните промени е относно работата от разстояние – нещо, което се превърна в практика по време на Covid пандемията. Промените са продиктувани и от рязкото развитие на телекомуникационните технологии и дигитализацията, които обусловиха широкото приложение на работата извън помещенията на работодателя.

Вече следва подробно да се посочва в трудовия договор мястото, от което служителят ще работи от разстояние с цел работодателят да е сигурен, че то отговаря на условията за безопасност. Освен посоченото в предходното изречение, по този начин се създава и възможност за работодателя по-добре да контролира изпълнението на възложена задача и/или престирането на труд от разстояние. Мястото за работа от разстояние, определено в договора, може да е повече от едно.

Намалява се отговорността на работодателите при настъпване на трудова злополука, когато работещият от разстояние не е спазил правилата за безопасност.

В Кодекса на труда е вече регламентирано т. нар. „право на изключване“, според което работещите могат да не отговарят на работодателя си по време на междудневната или седмичната си почивка.

Обобщено, с промените в Кодекса на труда се:
• въвеждат нови и подробни задължения за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд;
• регламентират допълнителни възможности за гъвкавост при определяне на мястото на работа;
• установява задължение за определяне на правила за възлагане и отчитане на работата от разстояние;
• поставят нови изисквания при използването на информационни системи в процеса на работа;
• определят различни хипотези, в които работодателят има задължение да предоставя на работника или служителя писмена информация;
• приемат промени свързани с разпределението и отчитането на работното време при работа от разстояние;
• регламентира правото на изключване на всички работници и служители;
• регламентира отговорност на изпълнителя при веригите от подизпълнители за изплащане на трудови възнаграждения на работещите.

Екипът на KGK разполага с богат опит в областта на трудовото право и разрешаването на сложни казуси по материята. При нужда от адвокат трудово право, можете да се свържете с нас.


druzhestvo s promenliv kapital
Дружество с променлив капитал (ДПК)
Предишна статия
videonabliudenie
Видеонаблюдението и GDPR – баланс между сигурността и неприкосновеността
Следваща статия

kgk_logo_dark_red
Renovating the legal service industry
Страници
  • Начало
  • За нас
  • Сфери на дейност
  • Блог
  • Контакти
Традиционни услуги
  • Мерки срещу изпиране на пари и финансиране на тероризма
  • Конкурентно право
  • Защита на личните данни
  • Интелектуална собственост
  • Процесуално представителство и арбитраж
  • Търговско и корпоративно право
  • Събиране на вземания
  • Туризъм
  • Обществени поръчки
  • Енергийно право
  • Транспорт и превоз на товари
  • Недвижими имоти и строителство
  • Технологии, медии и телекомуникации
  • Сливания и придобивания
  • Трудово право и миграция
Иновативни услуги
  • Блокчейн и крипто
  • NFT и виртуална реалност
  • Изкуствен интелект
  • Маркетинг и социални мрежи
Връзка с нас
Facebook Linkedin Instagram
+359 2 423 2273
office@kgk.bg
Приемаме плащания и от
  • revolut
  • binance
emea-leading-firm-2023
innovation_award
druzhestvo s promenliv kapital
Управление на съгласието за "бисквитки"

За да осигурим най-добрите изживявания, ние използваме технологии като "бисквитки" за съхраняване и/или достъп до информация за устройството. Съгласието Ви с "бисквитките"ще ни позволи да обработваме данни като поведение при използването на сайта или уникални идентификатори на този сайт. Несъгласието или оттеглянето на съгласието може да повлияе неблагоприятно на определени характеристики и функции.
Общи условия

Функционални Винаги активен
Техническото съхранение или достъп е строго необходимо за легитимната цел да се даде възможност за използване на конкретна услуга, изрично заявена от абоната или потребителя, или за единствената цел да се извърши предаване на комуникация през електронна съобщителна мрежа.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистики
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. Техническото съхранение или достъп, който се използва изключително за анонимни статистически цели. Без призовка, доброволно изпълнение от страна на вашия доставчик на интернет услуги или допълнителни записи от трета страна, информацията, съхранена или извлечена само за тази цел, обикновено не може да бъде използвана за идентифицирането ви.
Маркетинг
Техническото съхранение или достъп са необходими за създаване на потребителски профили за изпращане на реклами или за проследяване на потребителя в уебсайт или в няколко уебсайта за подобни маркетингови цели.
Управление на опциите Manage services Manage {vendor_count} vendors Прочетете повече за тези цели
Виж настройките
{title} {title} {title}