

Търговската марка е ключова за всеки един бизнес. Тя е лицето на всяка компания и услугите, свързани с регистрацията и са едни от най-често използваните в практиката.
Когато решите да регистрирате своята марка, то трябва да знаете, че е необходимо да бъдат съобразени редица особености. Отделно, необходимо е да бъде извършено предварително проучване специалист в областта на интелектуалната собственост.
Търговската марка е знак, който отличава стоките или услугите на едно лице от стоките и услугите на други лица. Такива знаци могат да бъдат думи, имена на лица, букви, цифри, рисунки, фигури, формата на стоката или на нейната опаковка, цветове, звуци или всякакви комбинации от такива знаци.
Притежателят на марката получава изключителното право да използва марката, да се разпорежда с правото върху нея и да забрани на трети лица да използват този или сходен на него знак в търговската си дейност, без неговото позволение.
Търговките марки се регистрират за определена територия. Това означава, че знакът е защитен само в страните или регионите, в които е получена регистрация на търговската марка. Марка може да бъде регистрирана за територията на една държава, както и за територия на повече държави. Може с една заявка да се регистрира марка за територията на целия Европейски съюз, която ще се ползва със закрила във всяка една държава членка. Изборът на териториите, в които да бъде закриляна марката зависи от търговските интереси на заявителя и от вече регистрираните марки на съответната територия/територии.
Заявител на търговска марка може да бъде физическо или юридическо лице. Такива могат да бъдат и чуждестранни лица.Няма изрично изискване заявителят да е търговско предприятие, което да произвежда или търгува със стоките (да извършва услугите), за които желае да регистрира търговската марка.
Правото върху марка се придобива чрез регистрация, считано от датата на подаване на заявлението. Следва проверка от експерт за редовността на подадените документи за регистрация на търговска марка, проверяват се и таксите, които трябва да бъдат заплатени. След това, се извършва проверка относно това дали марката не попада в някоя от абсолютните забрани за регистрация. При липса на такива основания, всяка марка, която отговаря на законовите изисквания, се публикува в официалния бюлетин на Патентното ведомство.
В 3-месечен срок от публикуването могат да бъдат подадени опозиция или възражение срещу регистрираната марка. Такива могат да бъдат подадени от всяко заинтересовано лице, в това число и притежател на сходна или идентична по-ранна марка. Когато изтече този срок и няма подадени такива, търговската марка се вписва в Държавния регистър на марките на Патентно ведомство на Република България.
Срокът на действие за защита на търговската марка е 10 години, след които тя може да бъде подновявана неограничен брой пъти.
Екипът на KGK разполага с богат опит и експертиза в сферата на търговските марки. Внимателно преценяваме най-подходящия начин за защита на марката Ви, като подробно проучваме за съществуващи по-ранни подобни или идентични търговски марки, така че да бъдат минимизирани потенциални спорове с трети лица. В хода на и след регистрацията, можем да ви предложим правно обслужване и да ви съдействаме в подготовката на лицензионни договори, тяхното подаване, подновяване на марката, прехвърляне и други.
При въпроси, не се колебайте да се свържете с нашия екип! Можете да разчитате на нас за предоставянето надеждна консултация и качествена правна помощ.