Close
  • Начало
  • За нас
  • Сфери
  • Блог
  • Контакти
  • EN
  • BG
kgk_logo_dark_red
  • Начало
  • За нас
  • Сфери
  • Блог
  • Контакти
  • EN
  • BG

kgk_logo_dark_red
  • Начало
  • За нас
  • Сфери
  • Блог
  • Контакти
  • EN
  • BG

Безвъзмездна помощ за малките и средни предприятия за реализиране на IT проекти чрез ваучерна схема

sc_admin
септември 2, 2020
Блог

Безвъзмездна финансова помощ по оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020

Накратко за програмата:

На 31.08.2020г. стартира програмата за безвъзмездна финансова помощ на малките и средни предприятия по оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020г. Предприятията-кандидати по „Ваучерна схема за предоставяне на услуги за информационни и комуникационни технологии“ няма да получат помощ под формата на парични средства, както по повечето подобни програми до момента, а под формата на ваучери, с които да реализират IT проекти на стойност между 5000 и 20 000 лв., без ДДС. Ваучерите ще се отпускат до изчерпване на средствата.

Определеният  за програмата бюджет е на стойност не по-малко от 9 млн. лева, който ще бъде разпределен между 450 предприятия. Очакваните резултатите от програмата са свързани с подпомагането на предприятията и улесняването на тяхната работа в настоящите динамични условия в следствия от пандемията.

Срок за кандидатстване и контролен орган:

Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средни предприятия (ИАНМСП) е контролният орган, който приема и следи за допустимостта на заявленията на кандидатите, които желаят да реализират своите IT проекти. Това става чрез подаване на проектни предложения за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по процедура BG16RFOP002-2.83. Накратко, ваучерната схема отваря своите „врати“ за кандидати в срока от 10:00 часа на 31.08.2020г. до 16:30 часа на 30.09.2020г.

Каква е целта на ваучерната схема и какво печелите Вие?

Целта на ваучерната схема е да предостави услуги за информационни и комуникационни технологии с цел повишаване на капацитета на българските малки и средни предприятия (МСП), за конкурентен и устойчив бизнес на динамичния и бързоразвиващ се пазар. От ваучерната схема малките и средни предприятия могат да извлекат следните ползи:

  1. Улесняване достъпа на бизнеса до цифрово ноу-хау и технологии, като специфичната цел тук е насърчаването използването на нови, базирани на информационните технологии и комуникации, бизнес модели, което успешно да допринесе за развитието на предприятието-кандидат и повишаване на конкурентоспособността му;
  2. Осигуряването на бърза подкрепа на предприятието-кандидат за реализиране на дейности, пряко спомага преодоляването на последствията от COVID-19. Подобна подкрепа за въвеждането на цифрови технологии, ще улесни работата на Вашия бизнес в текущите и подследствените условия на пандемията.

Допустими кандидати:

Ваучерната схема допуска кандидати под определен критерии. Тези критерии включват предприятието Ви:

  • да е юридическо лице или едноличен търговец, регистрирано съгласно Търговския закон;
  • да е микро, малко или средно предприятие;
  • да развива своята основна икономическа дейност в една от групите дейности, определени в Националната стратегия за насърчаване на МСП 2014-2020 като високотехнологични, средно високотехнологични, нискотехнологични и средно нискотехнологични промишлени производства или интензивни на знание услуги.

Съществуват и специфични критерии свързани с обстоятелствата около недопустимостта на кандидатите, като част от тях включват те да не са обявени в несъстоятелност, да не са в производство по несъстоятелност, да не са в процедура по ликвидация, да не са страна по извънсъдебно споразумение с кредиторите си по чл. 740 от Търговския закон и да не са с преустановена дейност. Също така да не са с установено и влязло в сила наказателно постановление или съдебно решение, да нямат задължения за данъци и задължителни осигурителни вноски и др. Като тук е важно да се отбележи, че по отношение на одобрените кандидати, ще бъдат извършвани проверки относно горепосочените обстоятелства.

Кандидатстването става чрез подаване от съответното МСП на проектно предложение по ваучерната схема по електронен път. Процесът се изразява в попълването на уеб базиран формуляр за кандидатстване, като към него следва да са приложени необходимите придружителни документи чрез системата ИСУН 2020, единствено чрез използването на Квалифициран електронен подпис (КЕП). Документите, които следва да бъдат приложени към формуляра включват редица декларации за минимални помощи, обстоятелства и други.

Номинална стойност на ваучера, допустими разходи и дейности за финансиране:

Финансирането по схемата се осъществява под формата на ваучери с номинална стойност, които са 2 типа:

  • ваучери тип 1 (90 броя) – web-базирани услуги – платформи, регистрация на търговска марка,  web-сайтове и/или мобилни приложения, с фиксирана стойност от 5 000 лева без ДДС за ползватели на услугите, които имат регистрация по ЗДДС, а за тези, които нямат, стойността е 6 000 лева с ДДС;
  • ваучери тип 2 (360 броя) – услуги, свързани с дигиталния маркетинг, оптимизиране на процеси и/или осигуряване на кибер и информационна сигурност, с фиксирана стойност от 20 000 лева без ДДС за ползватели на услугите с регистрацията по ЗДДС, а за тези, които нямат, стойността е 24 000 лева с ДДС.  

Относно допустимите разходи за ИКТ услуги, са включени горепосочените от двата типа ваучери услуги, както и ИКТ услуги по проектно предложение на кандидата, отговарящи на ИКТ услугите в предмета на сключения договор с доставчик на ИКТ.

Важно е да се отбележи, че допустимите разходи трябва да бъдат отразени в счетоводната документация на предприятието-кандидат, като следва да не са финансирани от друг проект, финансова схема или друга програма, финансирана от публични средства на националния или европейския бюджет.

Валидност на ваучера:

Ваучерът има валидност за период от 9 месеца, непосредствено след датата на неговото издаване. През този период предприятието следва да получи: лиценз или какъвто и да било документ означаващ правото на собственост и ползване за ИКТ модул; протокол, удостоверяващ, че ИКТ системата и приложенията са въведени; и технически паспорт или друг еквивалентен документ.

Как можем да Ви бъдем полезни?

Екипът на KGK Law Firm е на Ваше разположение по време на целия процес по кандидатсване по горепосочената програма. Услугите, с които можем да Ви съдействаме обхващат: проучване относно допустимостта Ви като кандидат и изготвяне на необходимите становища в тази връзка; подготовка на всички необходими документи за кандидатстване по програмта; попълване и изготвяне на електронния формуляр за кандидатстване. Също така, екипът на KGK Law Firm съдейства през всички стадии на проверката от ИАНМСП. Целта ни е да постигнете максимални резултатт с подготовения проект по програма „Ваучерна схема за предоставяне на услуги за информационни и комуникационни технологии“.

Изготвил:

Михаела Захариева, част от екипа на KGK Law Firm


Lawyer

Свързани статии


Информация относно удължените и изменените данъчни и счетоводни срокове
Информация относно удължените и изменените данъчни и счетоводни срокове
април 10, 2020
Блог
Безвъзмездни помощи до 150 хил. лв. за средни предприятия
Безвъзмездни помощи до 150 хил. лв. за средни предприятия
юли 14, 2020
Блог

Безвъзмездна помощ за земеделските стопани и малки и средни предприятия, пострадали от кризата, предизвикана от COVID-19
Безвъзмездна помощ за земеделските стопани и малки и средни предприятия, пострадали от кризата, предизвикана от COVID-19
Предишна статия
Подкрепа за туроператори или туристически агенти за преодоляване на икономическите последствия от пандемията COVID-19
Подкрепа за туроператори или туристически агенти за преодоляване на икономическите последствия от пандемията COVID-19
Следваща статия

kgk_logo_dark_red
Renovating the legal service industry
Страници
  • Начало
  • За нас
  • Сфери на дейност
  • Блог
  • Контакти
Традиционни услуги
  • Мерки срещу изпиране на пари и финансиране на тероризма
  • Конкурентно право
  • Защита на личните данни
  • Интелектуална собственост
  • Процесуално представителство и арбитраж
  • Търговско и корпоративно право
  • Събиране на вземания
  • Туризъм
  • Обществени поръчки
  • Енергийно право
  • Транспорт и превоз на товари
  • Недвижими имоти и строителство
  • Технологии, медии и телекомуникации
  • Сливания и придобивания
  • Трудово право и миграция
Иновативни услуги
  • Блокчейн и крипто
  • NFT и виртуална реалност
  • Изкуствен интелект
  • Маркетинг и социални мрежи
Връзка с нас
Facebook Linkedin Instagram
+359 2 423 2273
office@kgk.bg
Приемаме плащания и от
  • revolut
  • binance
emea-leading-firm-2023
innovation_award
druzhestvo s promenliv kapital
Управление на съгласието за "бисквитки"

За да осигурим най-добрите изживявания, ние използваме технологии като "бисквитки" за съхраняване и/или достъп до информация за устройството. Съгласието Ви с "бисквитките"ще ни позволи да обработваме данни като поведение при използването на сайта или уникални идентификатори на този сайт. Несъгласието или оттеглянето на съгласието може да повлияе неблагоприятно на определени характеристики и функции.
Общи условия

Функционални Винаги активен
Техническото съхранение или достъп е строго необходимо за легитимната цел да се даде възможност за използване на конкретна услуга, изрично заявена от абоната или потребителя, или за единствената цел да се извърши предаване на комуникация през електронна съобщителна мрежа.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистики
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. Техническото съхранение или достъп, който се използва изключително за анонимни статистически цели. Без призовка, доброволно изпълнение от страна на вашия доставчик на интернет услуги или допълнителни записи от трета страна, информацията, съхранена или извлечена само за тази цел, обикновено не може да бъде използвана за идентифицирането ви.
Маркетинг
Техническото съхранение или достъп са необходими за създаване на потребителски профили за изпращане на реклами или за проследяване на потребителя в уебсайт или в няколко уебсайта за подобни маркетингови цели.
Управление на опциите Manage services Manage {vendor_count} vendors Прочетете повече за тези цели
Виж настройките
{title} {title} {title}