Close
  • Начало
  • За нас
  • Сфери
  • Блог
  • Контакти
  • EN
  • BG
kgk_logo_dark_red
  • Начало
  • За нас
  • Сфери
  • Блог
  • Контакти
  • EN
  • BG

kgk_logo_dark_red
  • Начало
  • За нас
  • Сфери
  • Блог
  • Контакти
  • EN
  • BG

Безвъзмездна помощ до 10 000 лева за микро и малки предприятия

sc_admin
май 7, 2020
Блог

Изключително популярна мярка за справяне с последиците от кризата, породена от COVID-19, бе обявена от правителството. Тя е насочена към микро и малките предприятия и се изразява в предоставяне на безвъзмездна финансова помощ. По-долу ще разгледаме подробностите около условията и процедурата за кандидатстване.

Името на програмата е „Подкрепа на микро и малки предприятия за преодоляване на икономическите последствия от пандемията COVID-19” и целта е да се осигури оперативен капитал на дружествата от посочените категории, които се предполага, че разполагат с ограничени ресурси, за да осигуряват нормалното се функциониране.

Очаква се програмата да стартира на 11 май 2020 г., като срокът за кандидатстване ще бъде 30 дни от датата на обявяването на процедурата. Експедитивното кандидатстване в този случай играе изключително важна роля, тъй като проектните предложения ще бъдат финансирани до изчерпване на ресурса, който е в размер на 173 милиона лева. В случай че е подадено проектно предложение, дори и то да отговаря на условията, ако средствата са изчерпани, няма да бъде разгледано. Финансирането на проектните предложения ще се осъществява по реда на тяхното постъпване, стига те да отговарят на изискванията, разбира се.

Нека да разгледаме в детайли и въпросите, определящи кои лица биха могли да кандидатстват и съответно за каква сума. Допустимите кандидати са юридическите лица и едноличните търговци, регистрирани по Търговския закон или Закона за кооперациите с персонал до 50 души. Следващото изискване е кандидатите да са регистрирани преди 1 юли 2019 г. и да са осъществявали стопанска дейност. Необходимо е те да са отчели спад с минимум 20 % в оборота си за месец април 2020 г., спрямо средноаритметичния месечен оборот за 2019 година, както и да е налице минимален оборот за 2019 г. от 30 000 лева. Кандидатите следва да са подали и годишна данъчна декларация за 2019 г. пред НАП. По програмата могат да подават заявления лица от всички сектори, с изключение на онези, които попадат в обхвата на Програмата за развитие на селските райони.

Въпросът, чийто отговор предизвиква най-голям интерес е за размера на безвъзмездната помощ. Заявената финансова помощ не трябва да надвишава 10% от оборота за 2019 г. Ако оборотът Ви за 2019 г. е в размер на 70 000 лева, то Вие не бихте могли да кандидатствате за повече от 7 000 лева. Както бяхме споменали по-горе, минималният допустим годишен оборот за 2019 г. е в размер на 30 000 лева, затова и минималната помощ е за сумата от 3 000 лева. Максималната стойност на помощта пък е 10 000 лева; тоест, това е за всички случаи, в които годишният оборот за 2019 г. е равен на или надхвърля 100 000 лева.

Що се отнася до процедурата по кандидатстване, най-важното е лицата или техните представители (упълномощаването става с изрично пълномощно) да притежават квалифициран електронен подпис (КЕП), тъй като цялата процедура по попълване на формулярите ще е онлайн и ще се извършва в системата ИСУН 2020.

В случай че се окаже, че са допуснати някакви нередовности във формулярите или липсват документи, до кандидатите ще се изпращат уведомления (отново чрез гореспоменатия софтуер) и последните ще имат 3 дни да отстранят нередовностите, съответно да представят липсващите документи. Много важно е Вие или Вашият представител да проверявате често системата, тъй като за дата на получаване на уведомлението ще се счита датата на изпращането му в ИСУН 2020.

За да се кандидатства за безвъзмездна помощ, е необходимо да се представят точно определени документи, посочени в указанията и разясненията относно мярката. Чрез документите следва да се докаже, че кандидатите отговарят на условията по програмата.

Допустимите разходи, за които могат да се използват безвъзмездните помощи, са изрично определени в условията за кандидатстване. Те се изчерпват до разходи за суровини, материали и консумативи; за външни услуги (тук влизат и режийните разходи, класически пример за какъвто е разходът за наем на помещение); за персонал (но тук се изключват разходите, за които е предоставена помощ по 60/40). Важен момент, който бе посочен в проекта на условията, публикуван на 15 април 2020г., по отношение на дейностите, за които са възникнали разходи, е те да не са започнали, фактически завършени или изцяло осъществени преди датата на обявяване на извънредното положение – 13 март 2020 г. В случай че впоследствие се окаже, че направените разходи са недопустими, те ще подлежат на възстановяване.

Точното деклариране както на оборота, така и на всички останали обстоятелства е от голямо значение, тъй като в случай че бъде установено, че са посочени неверни данни, довели до получаване на по-голям размер финансова помощ от допустимата, то цялата получена помощ ще подлежи на връщане, ведно със законната лихва.

KGK Law Firm може да Ви съдейства във всеки един аспект на процедурата, така че не колебайте да ни потърсите при нужда.


Lawyer

Свързани статии


Нова безвъзмездна помощ от държавата за туристическия бранш – 4% от оборота
Нова безвъзмездна помощ от държавата за туристическия бранш – 4% от оборота
януари 29, 2021
Блог
Промените в Закона за мерките и действията по време на извънредното положение
Промените в Закона за мерките и действията по време на извънредното положение
април 13, 2020
Блог

Промени в Закона за търговския регистър и регистъра на ЮЛНЦ
Промени в Закона за търговския регистър и регистъра на ЮЛНЦ
Предишна статия
Крайният срок за вътрешните правила по ЗМИП изтича на 21.08.2020 г. Санкциите остават непроменени
Крайният срок за вътрешните правила по ЗМИП изтича на 21.08.2020 г. Санкциите остават непроменени
Следваща статия

kgk_logo_dark_red
Renovating the legal service industry
Страници
  • Начало
  • За нас
  • Сфери на дейност
  • Блог
  • Контакти
Традиционни услуги
  • Мерки срещу изпиране на пари и финансиране на тероризма
  • Конкурентно право
  • Защита на личните данни
  • Интелектуална собственост
  • Процесуално представителство и арбитраж
  • Търговско и корпоративно право
  • Събиране на вземания
  • Туризъм
  • Обществени поръчки
  • Енергийно право
  • Транспорт и превоз на товари
  • Недвижими имоти и строителство
  • Технологии, медии и телекомуникации
  • Сливания и придобивания
  • Трудово право и миграция
Иновативни услуги
  • Блокчейн и крипто
  • NFT и виртуална реалност
  • Изкуствен интелект
  • Маркетинг и социални мрежи
Връзка с нас
Facebook Linkedin Instagram
+359 2 423 2273
office@kgk.bg
Приемаме плащания и от
  • revolut
  • binance
emea-leading-firm-2023
innovation_award
druzhestvo s promenliv kapital
Управление на съгласието за "бисквитки"

За да осигурим най-добрите изживявания, ние използваме технологии като "бисквитки" за съхраняване и/или достъп до информация за устройството. Съгласието Ви с "бисквитките"ще ни позволи да обработваме данни като поведение при използването на сайта или уникални идентификатори на този сайт. Несъгласието или оттеглянето на съгласието може да повлияе неблагоприятно на определени характеристики и функции.
Общи условия

Функционални Винаги активен
Техническото съхранение или достъп е строго необходимо за легитимната цел да се даде възможност за използване на конкретна услуга, изрично заявена от абоната или потребителя, или за единствената цел да се извърши предаване на комуникация през електронна съобщителна мрежа.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистики
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. Техническото съхранение или достъп, който се използва изключително за анонимни статистически цели. Без призовка, доброволно изпълнение от страна на вашия доставчик на интернет услуги или допълнителни записи от трета страна, информацията, съхранена или извлечена само за тази цел, обикновено не може да бъде използвана за идентифицирането ви.
Маркетинг
Техническото съхранение или достъп са необходими за създаване на потребителски профили за изпращане на реклами или за проследяване на потребителя в уебсайт или в няколко уебсайта за подобни маркетингови цели.
Управление на опциите Manage services Manage {vendor_count} vendors Прочетете повече за тези цели
Виж настройките
{title} {title} {title}